Lambi gør undervisningen virkelig

”Lambis besøg er et eksempel på, hvordan vi på Tietgen forsøger at gøre undervisningen praktisk for eleverne. Det, de lærer om i bøgerne bliver vækket til live på en anden måde på en dag som i dag. Her lærer eleverne, hvordan teorierne lever ude i virkeligheden, ” fortæller underviser Louise Dalsgaard Hansen. Louise underviser bl.a. eleverne i afsætning, og Lambis besøg er et supplement til hendes undervisning i konceptudvikling.  

Konkret oplæg skaber god læring

Brand & Trade Marketing Manager Steffan Ritter fortalte meget konkret om, hvor meget Lambi ved om deres forbrugere og hvordan virksomheden tilpasser markedsføringen til den viden de har. ”Og fordi Steffan var så konkret i sin præsentation, er han med til at visualisere mange af de teorier om konceptudvikling, vi har arbejdet med i timerne op til Lambis besøg, ” forklarer Louise Dalsgaard Hansen. 

Brand & Trade Marketing Manager fra Lambi

Lambis Brand & Trade Marketing Manager Steffan Ritter fortæller Tietgen-elever om virksomhedens produkter

I Lambis tilfælde er dagen med eleverne også lærerig, fordi de bl.a. kan få vendt tingene en ekstra gang. ”Vi er selvfølgelig med til at give en anden vinkel på tingene i detailhandlen i forhold til underviseren. Men det er ligeså vigtig for os at komme ud og præsentere det vi har, og svare på nogle spørgsmål om hvorfor vi tænker som vi gør, ” fortæller Claus Hjortshøj.

Der er potentiale i eleverne

Lambi har besøget hos Tietgen, fordi man ser en mulighed for at få præsenteret sine produkter overfor en interessant målgruppe; nemlig eleverne. ”Det er personer, som har vores produkter i hænderne i hverdagen, og som gør en forskel for os ude i butikkerne, ” forklarer Brand & Trade Marketing Manager Steffan Ritter. ”Så spreder vi forhåbentlig også en masse viden nu og skaber noget interesse for de, som har vores produkter i hænderne ude i butikkerne, ” supplerer Lambis konsulent Claus Hjortshøj. Han kører rundt til detailbutikker på Fyn og Sønderjylland, og vil møde nogle af eleverne ude i butikkerne i fremtiden. 

For Lambi er detaileleverne på Tietgen potentielle sælgere og de ser oplægget som en utraditionel salgskanal, hvor de vil forsøge at klæde eleverne på til at sælge deres produkter. ”Det er vigtigt, at vi får talt om Lambi-brandet i dag fordi vi vil klæde eleverne på til at sælge vores produkter. Vi vil gerne give dem en grundviden omkring, hvordan man producerer papiret i vores produkter, ” siger Steffan Ritter.

EGU på Tietgen

EGU er en 2-årig uddannelse for unge under 30 år, der ikke passer ind i de traditionelle rammer. Eleverne på uddannelsen har større vægt på at arbejde ude i butikkerne fremfor undervisning.

Vil du vide mere om vores EGU-elever eller har du spørgsmål til uddannelsen, er du velkommen til at kontakte uddannelseschef Jesper Stentoft på mail jest@tietgen.dk eller mobil 20 15 56 75.