English

Digital handel

På dette kompetenceforløb arbejder du med online markedsføring og får en bedre forståelse for valg af sociale medier til online salg, og du opretter en hjemmeside med en webshop til markedsføring og salg af dine produkter og/eller services.

På kursusforløbet 'Digital handel' lærer du at håndtere hele den digitale kunderejse. Den rejse dine kunder tager når de møder dig første gang, sikkert på Google eller sociale medier, når de lander på din hjemmeside, når de køber et produkt af dig og når de oplever din kundeservice. På kursuforløbet dykker vi ned i begreber som målgruppeanalyse, viral markedsføring, content marketing, Facebook annoncering, datahåndtering, markedsføringsloven, SEO – bliv fundet på Google, hjemmesideredigering, chatbots og meget, meget mere.

På 'Digital handel' lærer du, hvorfor det er vigtigt for en virksomhed at udarbejde en social medie-strategi, og hvordan du arbejder strategisk med sociale medier. Du bliver klogere på, hvilke målgrupper, der findes på de forskellige medier, hvordan du laver relevante opdateringer, og du lærer, at det ikke er alle budskaber, der hører hjemme på Facebook.

Du kommer også omkring hjemmesider. Her lærer du at opbygge en hjemmeside i Wordpress, håndtere data til og fra sitet og at redigere eksisterende indhold. I den forbindelse får du gode værktøjer til at skrive tekster og redigere billeder til din hjemmeside, men også til brug på dine sociale platforme.

Du introduceres til sidste del af kunderejsen, hvor kunden køber dit produkt eller din service. Her kigger vi på, hvordan man håndterer webshops herunder bestillinger og betalinger via din hjemmeside. Og vi dykker ned i hvilke gratis værktøjer der findes, som kan hjælpe dig med at yde god kundeservice og skabe kundeloyalitet, så du sikrer, at dine kunder får en god oplevelse og får lyst til at handle hos dig igen.

Indhold

Kursusforløbet 'Digital handel' er opbygget af 3 moduler fordelt på 28 undervisningsdage. Forløbet foregår på vores kursuscenter i Odense og er et mix af klasseundervisning og arbejd-selv øvelser i vores åbne værksted.

Modul 1: Strategi og markedsføring (14 dage)

  • Kundeanalyse og målgrupper
  • Viral markedsføring - hvordan laver jeg en god opdatering
  • Valg af relevante markedsføringskanaler
  • Introduktion til sociale medier
  • Kampagner på sociale medier
  • Kundeloyalitet
  • Online kundeservice 
  • Social medie strategier i virksomheden

Modul 2: Håndtering af data og personoplysninger (4 dage)

  • Håndtering af virksomhedens data og it-systemer
  • Gældende regler og lovgivning indenfor bl.a. markedsføring
  • Metoder til at beskrive virksomhedens overordnede dataflow 
  • Håndtering af data og personoplysninger - bl.a. GDPR 

Modul 3: Virksomhedens hjemmeside (10 dage)

  • Billedredigering til hjemmesiden og sociale medier
  • Formulere relevante tekster til sociale medier og hjemmesiden
  • Søgemaskineoptimering (SEO) - bliv fundet på Google
  • Udvikling af hjemmeside i WordPress
  • Arbejdet med webshop og betalingssystem.

Udbytte

På kurset i 'Digital handel' får du svar på disse spørgsmål: 

  • Hvordan laver jeg en god opdatering på Facebook og Instagram?
  • Hvad skal en god opdatering indeholde? 
  • Hvilke sociale medier er relevante for min virksomhed - hvor giver det mening vi er tilstede?
  • Hvad er Facebook annoncer? Og hvordan laver jeg dem?
  • Hvordan kan jeg sikre, at mine kunder får en god oplevelse når de handler på min hjemmeside?
  • Hvad betyder søgemaskineoptimering (SEO)? 

Du lærer at vurdere de forskellige sociale mediers potentiale i forhold til markedsføring, at arbejde med kundeanalyse og -service online og at håndtere virksomhedens data.
Du lærer desuden at redigere billeder, skrive tekster til nettet og at udvikle en hjemmeside med en tilknyttet webshop.

Målgruppe

Kursusforløbet 'Digital handel' henvender sig til dig, som har en interesse eller kan se en mening med, at du lærer hvordan man arbejder professionelt med sociale medier. 
Du kan fx være administrativ medarbejder, der af og til får til opgave at opdatere din virksomheds sociale platforme og du vil egentlig gerne vide mere om sociale medier. Du kan også være ledig, og sidde med at ønske om, at dit næste job skal indeholde noget med sociale medier. Så kan kursusforløbet her være en rigtig god base for dig. 

Forudsætninger

Der er ingen krav om forudsætninger for at kunne deltage på kurset 'Digital handel'. Det vil dog være en fordel, hvis du har kendskab til it på et grundlæggende niveau.


Pris

Ufaglært/faglært: kr. 3.900,00
Højtuddannet: kr. 16.833,60