Kurset 'Online kundeservice - online' er to dage, hvor du arbejder med kundeservice via online og især sociale medier. Du lærer hvordan du kan bruge chatbots som fx Facebook Messenger i din kundeservice og hvordan du kan opsætte automatiseringer på sociale medier, der gør din kundeservice helt i top.
Samtidig får du indblik i hvordan du kan arbejde med e-mail marketing som en del af din kundeservice og hvordan du opsætter automatiske e-mails, der sender mails ud til dine kunder.
Indhold
- Den digitale kunderejse
- Nyhedsbreve og automatisering af nyhedsbreve i MailChimp
- Loyalitetskampagner
- Online kundeservice
- Mersalg og fastholdelse af kunder
- Krisestyring
- Automatiseret kundeservice med Facebook Messenger og chatbots
- Ekstern kommunikation
Kurset indgår i følgende kursusforløb
Husk at vælge dag ved tilmelding
Du tilmelder dig kurset her på siden og viderestilles til efteruddannelse.dk. Her skal du vælge hvilken dag du har planlagt at tage kurset før din tilmelding kan gå igennem. Spørg vores kursussekretær, hvis du er i tvivl.
Programversion
Microsoft Word samt papir og blyant.
Udbytte
Efter kurset i 'Online kundeservice' har du overblik over, hvilke gratis funktioner, der findes, som kan hjælpe dig med at yde en god og effektiv kundeservice overfor dine kunder.
Du kan skabe nyhedsbreve og e-mail marketing kampagner i mailprogrammet MailChimp og får styr på hvordan du kan opsætte automatiske mails til dine kunder.
Du kan anvende online platforme til ekstern kommunikation, og du har viden om, hvilke love og regler, der gælder for online marketing.
Målgruppe
Kurset i 'Online kundeservice' henvender sig til dig, der arbejder med salg og kommunikation via sociale medier. Du kan være salgsmedarbejder eller administrativ medarbejder med ansvar for kommunikationen på sociale medier eller via nyhedsbreve og mails. Du kan også være selvstændig med online forretning og have et behov for at blive klogere på, hvilke udvidelser, der ligger i din online forretning.
Forudsætninger
Vi anbefaler, at du har deltaget på kurset 'Tekster til nettet' eller har tilsvarende kvalifikationer før du deltager på kurset i 'Online kundeservice - online'.
Pris
Ufaglært/faglært: kr. 256,00
Højtuddannet: kr. 1.150,50
Praktisk information
Kurset er et AMU-kursusAMU-kurserne er for alle, men særligt fordelagtige for dig, der er faglært eller ufaglært, fordi prisen er lav, og din virksomhed modtager løntabsrefusion (VEU-godtgørelse)
Læs mereUndervisningsform
På vores onlinekurser arbejder du selvstændigt med opgaver, videoer, quizzer og læser teori om kursets emne på vores online læringsplatform.
Læs mere