English

Sociale medier i virksomheden - online

Lær at bruge branding og storytelling på de sociale medier. Få styr på influencers, social selling og communities.

På kurset 'Sociale medier i virksomheden' lærer du at planlægge, udføre og evaluere kampagner på sociale medier som Facebook, instagram og LinkedIn. Kurset er spækket med cases og praktiske øvelser, så du får hands-on erfaringer i at planlægge, udføre og evaluere kampagner på sociale medier som Facebook, Instagram og mange andre.

Vores underviser er helt up-to-date med de forskellige SoMe-treds, så hun viser dig forskellige tricks, der gør arbejdet med sociale medier federe, hurtigere og sjovere.

Du introduceres til forskellige apps og tjenester, som gør det let for dig at lave gode tekster, billeder og konkurrencer. Du får redskaber til at udvikle virksomhedens communities, anvende social selling og markedsføre gennem influencers.

Indhold

  • Introduktion til sociale medier - hvad er de for nogle og hvad kan de?
  • Branding og storytelling med sociale medier
  • Formulering af tekster og anvendelse af billeder til sociale medier
  • Kampagneplanlægning fra start til slut 
  • Introduktion til Facebook annonceringværktøj
  • Konkrete værktøjer til indholdsproduktion
  • Ratingsystemer, kundeloyalitet og brugerinddragelse
  • Influencers, konkurrencer og regler herfor
  • Social selling
  • Brug af online fællesskaber i markedsføring
  • Lovmæssige krav vedr. sociale medier, herunder GDPR

Kurset indgår i følgende kursusforløb

Udbytte

Efter kurset 'Sociale medier i virksomheden' kan du lave opslag med tekst, links og billeder på de mest populære sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn.

Du kan formulere en sælgende tekst, anvende billeder og lave konkurrencer, der fanger din målgruppes interesse og du ved hvilke værktøjer, du skal bruge til at lave dette. Samtidig ved du også, hvordan dine aktiviteter på sociale medier kan hjælpe med at fastholde og servicere dine kunder. 

Du kan medvirke ved udvikling af virksomhedens online strategi og ved, hvordan tingene føres ud i livet. Du kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier - ved hvad der må deles og hvor det må deles henne. 

Målgruppe

Kurset 'Sociale medier i virksomheden' henvender sig til dig, som arbejder med virksomhedens sociale medier. Du har fx fået ansvaret for at lægge indhold på virksomhedens profil på Facebook eller instagram. Du kan også have helt styr på, hvordan du kommunikerer på din virksomheds sociale kanaler, men mangle input til, hvordan du skal lave kampagner og arbejde med den digitale markedsføring eller branding.

Forudsætninger

Der kræves ingen forudsætninger for at deltage på kurset i 'Sociale medier i virksomheden', men vi anbefaler, at du har grundlæggende viden om sociale medier som Facebook og Instagram.


Pris

Ufaglært/faglært: kr. 384,00
Højtuddannet: kr. 1.610,75